torsdag 31 oktober 2013

Förstörda busskurer

I morse var det dags igen. Jag blir lika irriterad varje gång när jag ser något vara förstört. Jag förstår inte hur man kan tycka det är ok att förstöra busskurer. Någon eller några har under natten ”roat” sig med att kasta en stor sten på en av kurernas glasrutor i Ektorp och allt splitter fanns överallt vid busshållplatsen.

Vad är det som gör att man gör så här? Förstår man inte konsekvenserna? Förstår man inte att det kostar pengar att rusta upp igen? Är det inte bättre att skattemedel går till annat än att rusta upp det någon har förstört? Oavsett vad som förstörs blir jag upprörd över hur man beter sig.

För några år sedan gav man upp att ha en trevlig busshållplats vid Skuru skola. Nu finns det bara en stolpe. Någon bänk eller vindskydd finns inte kvar. Det vore oerhört tråkigt om det blev så här även vid Ektorp.

Satt på bussen in till stan och var irriterad. Inte kul alls en tidig morgon i slutet av oktober. När jag kom fram till Slussen blev jag lite gladare när jag fick ett ljus av en tjej från Svenska kyrkan.

Inga kommentarer: