tisdag 30 juli 2013

Pride 2013


För många är Pride-veckan en höjdpunkt under året och idag börjar den. Folkpartiet deltar förstås precis som många andra partier. Om alla partier är med vet jag inte. Inom KD är det inte alls självklart att delta och jag har svårt att se att SD har något att bidra med.

Pride är inte bara paraden utan det är också seminarier, debatter, utställningar, föreställningar och väldigt mycket mer. Temat för i år är familjen.

På lördag är det Pride-parad. Tåget går från Medborgarplatsen kl 13 och går sedan mot Pride-området som är på Östermalms IP. Det finns alltså gott om möjligheter att se paraden. Jag själv har gått med i tåget några gånger i ”folkparti-vagnen” men i år tror jag att jag ska vara åskådare. Vill man så får man självklart gå med i tåget.

Läs mer om Pride-programmet här och vill du veta mer om Folkpartiets deltagande kan du läsa om det här.

Inga kommentarer: