torsdag 29 november 2012

Köpfria dagen 24 november


I lördags var det dagen då man inte ska handla något, köpfria dagen 2012. Det hade jag glömt bort. Jag vet att den dagen handlade jag middagsmat i matboden, Ektorp. Om det var ok vet jag inte men det hade varit lite jobbigt att fixa till middag med det som fanns i mitt kök.
Jag gillar inte att någon annan ska tala om när jag ska handla något. Däremot tycker jag det är bra att man funderar på den konsumtion man har. Allt är inte nödvändigt. Samtidigt är det ju så viktigt att vi köper det vi vill ha eftersom många livnär sig på att folk handlar. Småföretagare är väldigt beroende av konsumtionen. Även i utvecklingsländer är det viktigt att produkter och varor säljs. Om man nu inte får handla något är det ju lika bra att man stänger alla affärer och restauranger. Och vill vi det?

Inga kommentarer: