onsdag 15 december 2010

Social- och äldrenämnden

Jag har på senaste kommunfullmäktige i måndags valts till ordinarie ledamot i Social- och äldrenämnden från 1 januari 2011. Det kommer att bli jobbigt men eftersom det är roligt att påverka och se förändringar till det bättre, så har jag tackat ja till det här uppdraget.

När man ser vilka områden nämnden ansvarar för kan man snabbt konstatera att många i Nacka är mer eller mindre berörda av de beslut som idag fattas i nämnden. Eller så påverkas man av besluten senare i livet när man kommer i den situationen att man behöver stöd i form av hemtjänst, boende eller annat livsviktigt. Att alla ska få en möjlighet till tak över huvudet, mat för dagen och en meningsfull sysselsättning samt egen försörjning är enkelt att säga men inte så enkelt att genomföra alltid...

Min tanke är nu att jag ska använda den här bloggen till att informera om de frågor nämnden arbetar med eller borde arbeta med. Jag har inget emot att få respons på inläggen. Ni kan ju också vara med och påverka!

Inga kommentarer: