söndag 14 december 2008

Fredriks ballad

Min kompis Fredrik Malm har skrivit en så fin sång så jag bara måste dela med mig...

Mona och Lars

(Melodi: Fredrik Åkare och Cecilia Lind, b-moll högljutt)

I riksdagshuset hörs sparkar och slag,
Mona och Ohly har ingen bra dag,
Alliansen den växer och Janne står pall,
Och inga fler fångar rymmer från Hall

Säg var det för det som Lars Ohly han sa,
Din högeravvikelse gör ingen glad,
Revolution är inte att bjuda på té
Men på presskonferensen då ska vi bara le

Så dom dansar så nära, så tätt intill,
Hon blundar och följer precis vart han vill,
Han för och hon följer lätt som en hind,
Och det blåser en isande vänstervind

Men presskonferensen tog slut och vart skulle de gå,
De bodde så nära varandra ändå,
Och till slut kom de fram till Lars Ohlys port,
Då sa Mona Jag vill syna dina kort

Ja, det blir skattehöjning för dig och för mig,
För jag är Vladimir Lenins lakej,
Det blir rått, det blir rött, det blir blodigt ett tag,
När Marx dialektik upphöjas till lag

Så stick ut Fredrik Reinfeldt, skäms ej gamle karl
Din allians är ju bara ett barn,
Men diamanten den slipas och får också kontur,
En andra mandatperiod nu står på tur

4 kommentarer:

Lennart Nilsson sa...

Underbart! Heja Fredde!

Ann-Cathrin Larsson sa...

Vilken text! Visste inte att Fredrik hade sådana talanger också.
Får man lägga ut den på Fp-Älvkarlebys sida?

Anne Skoogh sa...

Ann-Cathrin, du får fråga Fredrik men det går säkert bra :)

Tokmoderaten sa...

Vilken underbar text! Osannolikt bra, den kommer jag se till att vi sjunger när Sundbybergsmoderaterna har årsmöte...