tisdag 26 november 2013

Slussen - igen...


Idag när jag kom hem läste jag i ”Mitt i Nacka” om en ny kampanj om att stoppa nya Slussen. Jag suckade. Vi som åker via Slussen minst 5 dagar i veckan vet att en förändring måste ske snart. Långa köer upp till perrongerna och det är trångt när man väl kommer upp på perrongerna. Dessutom är inte Slussen särskilt trevligt ställe att vara på när man ska vänta på bussen hem.
I fredags fick jag ett flygblad vid Slussen som handlade om att man ville stoppa nya Slussen. I flygbladet uppmanade man alla skicka e-post till att politiker i Nacka och Värmdö om att ombyggnationen. Varför mejla till dessa politiker? Är det inte bättre att mejla till Stockholms-politikerna om man nu vill förändra något som är på Stockholms mark?
Jag suckar varje gång när någon protesterar mot nya Slussen och tycker man ska påbörja arbetet med alla förändringar som ändå är beslutade. Jag vet att det tar tid med ombyggnationen och att det krävs uppoffringar men jag vet också att det blir bra och hållbart när det är klart. Trots att det tar kanske 15 år…

Inga kommentarer: