onsdag 27 april 2011

Skräp

Jag roar mig med att gå promenader i Nacka lite då och då och visst är det fint med skogar och sjöar i Nacka. Men varför är det så svårt att hålla Nacka snyggt och rent? Varför slängs det glasspapper, pappmuggar, fimpar, burkar och annat i naturen, på gångstigar, vägdiken mm?

Jag själv har inte någon som helst tanke på att slänga skräp omkring mig utan använder de papperskorgar som faktiskt finns. Uppenbarligen så gör inte alla det. Jag kan inte förstå varför man kan bära med sig en sexpack öl, dricka upp ölen och sedan inte orka ta med sig tomma ölburkar hem?

Förra veckan gick jag gamla Saltsjöbadsvägen från Duvnäs till Östervik och till min fasa insåg jag att det inte var en särskilt trevlig promenad. Någon som vill ha en dubbelsäng som ligger vid strandkanten? Eller en dator som någon bara slängt på en klippa?

2 kommentarer:

Lennart Nilsson sa...

Dubbelsäng vid strandkanten låter fett majs!

Anna-Karin Boréus sa...

Vattensäng?